Het is bijzonder frustrerend wanneer klanten niet betalen. Je kunt er de hele tijd achteraan zitten en ze weten het telkens weer te rekken. Soms betalen ze heel laat, maar andere veel ongunstige keren doe ze het gewoon niet. Dan spreken we met recht over een wanbetaler. Soms is het hen niet aan te rekenen, dan zijn er problemen, maar andere keren is er boze opzet in het spel, dan heb je bijvoorbeeld te maken met een oplichter. Daar zijn legio televisieprogramma┬┤s van uitgezonden. Gelukkig sta je in dit soort situaties zeker in je recht. In deze blog vertellen we je wat je moet doen. 

Besteed het probleem uit

We raden je aan om zeker het probleem uit te besteden. Het is slim om hiervoor een incasso advocaat aan de mouw van zijn toga te trekken; zo weet je zeker dat er iemand voor je aan het werk is die er veel verstand van heeft. Daarbij valt er zo een last van je schouders, waardoor je weer de nodige ruimte krijgt om bezig te zijn waar je zin in hebt: het ondernemen. Daarbij heb je meer slagingskans wanneer je een advocaat erop zet. Deze kan ook wanneer het nodig is een procedure starten in de rechtbank. Dit laatste is iets wat een jurist niet mag. 

Sneller je geld

Wanneer je een advocaat in de ┬┤ring┬┤ hebt staan om de wanbetaler te dwingen (met gerechtelijke middelen) de som geld te betalen, dan is het doorgaans zo dat je veel sneller je geld hebt. De ideale situatie zou zijn dat je advocaat een paar brieven stuurt naar de wanbetaler zodat deze overgaat tot betalen. Je hebt eigenlijk geen zin in een proces; dit laatste behoort dus wel tot de mogelijkheden.